www.motonews.bgwww.weekendclub.bgwww.bomarbg.eu

Новият 2014 Mercedes-Benz Е-клас: ефективност, интелигентност, емоционално привличане (+видео)

22.12.2012 | Авто новини: Авто пазар » Промоции на нови коли | Автор: | 2993 прочитания
A+ | A-





С нови, ефективни двигатели, нови помощни системи и нов дизайн, Mercedes-Benz чувствително модернизира E-класата, за да разшири още повече нейните водещи позиции в луксозния сегмент.  И седана и комби моделите се предлагат с 11 нови или оптимизирани асистиращи системи, разработени за  бъдещата S-класа, които днес отбелязват своята световна премиера. Те представляват комбинация от множество харакеристики за комфорт и сигурност, които Mercedes-Benz обобщава в понятието "интелигентно шофиране".  За първи път са включени системи, които могат да предотвратят инциденти с преминаващи автомобили или пешаходци, асистентът за следене на пътната лента, също може да предотврати инцидент с насрещно движещ се автомобил, както и незаслепяващите постоянни дълги светл`ини. По този начин Mercedes-Benz подчертава своята водеща позиция в сферата на сигурността. Новата E-класа прави значителна крачка напред що се отнася до ефективност и екология.  Това се случва благодарение на новите мощни BlueDIRECT четири цилиндрови бензинови двигатели, които могат да се похвалят с  усъвършенствана технология за директно впръскване. Това значително развитие на модела води до вълнуващи промени и в дизайна на E-класата.  С новия дизайн E-класата съчетава ефективност, интелигентност и притегателна сила по изключителен начин.
Mercedes-Benz преработи всички модификации на E-класата по-изчерпателно от всякога и предлага всички последни технически нововъведения на практика още в най-ранната фаза на пазарната поява на модела.  Тя дори се ползва от нововъденията, разработени за бъдеща S-класа. В допълнение, новата E-класа впечатлява с относително по-изсечен дизайн с елемент на елегантно спортно излъчване, както и значително подобрен комфорт, високо ниво на оборудване, ефективност и удоволствие от шофирането. В резултат E-класата продължава да затвърждава позициите си в луксозния сегмент. Според д-р Йоахим Шмит, член на борда на Мерцедес-Бенц леки автомобили, отговорен за маркетинг и продажби: "С новата E-класа ясно очертаваме нашите постижения в сферите на сигурността, дизайна и ефикасността.  Автомобилът изкарва на пътя множество технически иновации и е без съмнение най-добрата Е-класа на всички времена. Това се отразява и на нейния дизайн и на внимателно поднесените подобрения в интериора.  В резултат автомобилът внася глъдка свеж въздух в класа на луксозните автомобили. И така Е-то продължава да отстоява водеща позиция в този изискващ сегмент.

Дизайн: Избор от две дизайн линии
E-класата е с променена предница и задница, както и нови пропорции. Когато става въпрос за промените, специалистите са следвали новата дизайн концепция на марката и същевременно са интерпретирали класическите дизайн стойности на бранда. Резултатът е превъзходна и изискана спортна елегантност.
Предницата е претърпяла пълна промяна благодарение на новите светлини, където всички функционални елементи са обединени в един фар. Изобилието от леки елементи във фара успяват графически да запазят типичната за Е-класата визия с „четири очи”. Серийно късите и дневните светлини са в LED изпълнение. Като опция се предлагат фарове изцяло в LED.
За първи път E-класата се предлага и в две дизайнерски линии: в стандартната версия и линия на оборудване ELEGANCE виждаме Е-класата с радиаторна решетка с три ламела, а звездата е позиционирана на предния капак. Линията AVANTGARDE, предлага спортна радиаторна решетка с вградена звезда и така и предницата и задницата на автомобила са с подчертано спортно излъчване.

"Интелигентно шофиране" с нови асистиращи системи
Това, което започна с PRE-SAFE и продължи с DISTRONIC PLUS/система за автоматично поддържане на дистанцията/ се превърна в ново измерение автомобилизъм при Мерцедес-Бенц: комфорт и сигурност се сливат в едно. Мерцедес-Бенц обедини тези характеристики с понятието: "интелигентно шофиране". В E-класата цяла гама от нови и оптимизирани системи от бъдещата S-класа празнуват своята световна премиера, като правят шофирането по-комфортно и сигурно. Базата на всичко това се гради на нови, изключително прецизни сензори и  съответните алгоритми. Мерцедес-Бенц прави огромна стъпка напред с въвеждането на  стерео мулти функционална камера /Stereo Multi-Purpose Camera/. Също както предходната моно функционална камера /Mono Multi-Purpose Camera/, вграждана до момента, тя се поставя зад предното стъкло в близост до огледалото за задно виждане. С тази разлика, че новата камера разполага с две „очи” под 45 градусов ъгъл и с пределен обсег от 500 мерта, което позволява три-измерно зрително поле от до около 50 мерта пред автомобила. По този начин стерео камерата предоставя данни, които се обработват от множество системи.  Интелигенти алгоритми извършват оценка на три-измерната визуална информация, с цел да разпознаят и да класифицират в голямо зрителен обсег, автомобили, които се движат отпред, насрещно движещи се и пресичащи автомобили, също както и пешаходци и множество пътни знаци. В същото време наред с новата стерео камера, Мерцедес-Бенц въвежда и подобрени версии на  многофазната радарна сензорна система.
Стандартно, модификациите и на седана и на комбито са оборудвани с COLLISION PREVENTION ASSIST, система за предотвратяване на сблъсък на базата на радар, която работи в комбинация с асистиращи спирачни системи. Това помага значително да се намали риска от заден удар. Също като част от стандартното оборудване се включва системата ATTENTION ASSIST, която сега е способна да предупреди за признаци на невнимание и сънливост при много по-голям диапазон на скоростта и също да информира шофьора за нивото му на умора и времето, което е шофирал след последната почивка. Чувствителността на системата може да се контролира.

В допълнение, също като опция се предлагат множество асистиращи системи, които са или нови или сега предлагат разширена функионалност. Следва преглед на иновациите:
- DISTRONIC PLUS – системата за автоматично поддържане на дистаниця работи с асистент за управление и поема от водача отговорността да държи автомобила в своето платно и също да следва движенито на предходния трафик полу-автоматично
- за първи път, спирачният асистент BAS PLUS в комбинация с асистент за крастовища е в състояние да разпознае пресичащи палтното автомобили или пешаходци и да усили спирачното усилие приложено от шофьора
- спирачната функция на PRE-SAFE може да различи пешеходци и автоматично да предизвика независимо спирачно усилие, за да се избегне сблъсък при скорост до 50 км/ч
- PRE-SAFE PLUS може да разпознае неизбежен сблъсък с движещо се отпред превозно средство. Водачът на движещия се отзад автомобил е предупреден от активирането на задните предупредителни светлини, които мигат с нарастваща честота (изключение на САЩ и Канада). Тогава PRE-SAFE системата се активизира, за да намали силата на сблъсъка и последствията за пътниците.  Тя също така може да задейства спирачката на спрелия автомобил, за да се избегне риск от последващ инцидент.
- Асистентът за следене на пътната лента сега може да разпознае кога съседната лента е заета, включително регистрара насрещния трафик. Когато съществува риск от сблъсък системата може да попречи на автомобила неволно да напусне лентата си, при наличие на много ленти, като задейства спирачката от съответната страна. По този начин системата работи като чудесно допълнение на активния асистент за „сляпа зона”
- Adaptive High beam Assist PLUS асистентът за адаптивни дълги светлини позволява постоянно шофиране на дълги светлини без това да заслепява насрещния трафик, като се затъмнява само зоната, в която се намират движещите се отпред автомобили
- Активният асистент за паркиране прави възможно автоматично успоредно или перпендикулярно паркиране чрез електрическо стерео управление и спирачна система
- Асистентът за знаците освен тези за ограничние на скоростта вече разпознава и знаците за забрана на изпреварване и съответно техния край и ги визуалирива на дисплей в таблото. При наличие на знаци, забраняващи навлизането, системата използва визуални и акустични предупредителни сигнали.
- Камерата с обхват 360-градуса покрива и четирите страни на автомобила, това осигурява постоянна визия от всички страни, включително от птични поглед, под автомобила и най-близкото му обкръжение. Динамични напътствия помагат при наместването и напускането на парко място, както и при маневриране.

Бензинови двигатели:

модел

цил.

Работен обем куб.см

Номинална мощност кW при об./мин

Номинален въртящ момент

Nm/об.мин

0-100 км/ч в  сек

л/100 км

CO2 г/км

EU

Енергиен клас

E 200

4

1991

135 kW (184 hp)/ 5500

300 Nm/ 1200 - 4000

7.9 (8.3)

5.8 (6.0)

135 (139)

6

B

E 250

4

1991

155 kW (211 hp)/ 5500

350 Nm/ 1200 - 4000

7.4 (7.8)

5.8 (6.1)

135 (141)

6

A

E 300

V6

3498

185 kW (252 hp)/ 6500

340 Nm/ 3500 - 4500

7.1 (7.5)

6.8 (7.1)

159 (165)

5

C

E 300 4MATIC

V6

3498

185 kW (252 hp)/ 6500

340 Nm/ 3500 - 4500

7.4 (7.8)

7.4 (7.8)

174 (184)

5

C

E 350

V6

3498

225 kW (306 hp)/ 6500

370 Nm/ 3500 - 5250

6.3 (6.7)

6.8 (7.1)

159 (165)

5

C

E 350 4MATIC

V6

3498

225 kW (306 hp)/ 6500

370 Nm/ 3500 - 5250

6.6 (7.1)

7.4 (7.8)

174 (184)

5

C

E 400 *

V6

2996

245 kW (333 hp)/ 5250 - 6000

480 Nm/ 1600 - 4000

5.9 (6.3)

7.5 (7.7)

175 (179)

6

C

E 400 4MATIC *

V6

2996

245 kW (333 hp)/ 5250 - 6000

480 Nm/ 1600 - 4000

5.9 (6.3)

8.0 (8.3)

185 (194)

6

D

E 500

V8

4663

300 kW (408 hp)/ 5000 - 5750

600 Nm/ 1600 - 4750

5.2 (5.4)

8.9 (9.3)

209 (216)

5

210

E 500 4MATIC

V8

4663

300 kW (408 hp)/ 5000 - 5750

600 Nm/ 1600 - 4750

5.2 (5.4)

9.4 (9.5)

219 (222)

5

210


Дизелови двигатели:

Модел

Цил.

Работен обем куб.см

Номинална мощност кW при об./мин

Номинален въртящ момент

Nm/об.мин

0-100 км/ч в  сек

л/100 км

CO2 г/км

EU

Енергиен клас

E 200 CDI

4

2143

100 kW (136 hp)/ 2800 - 4600

360 Nm/ 1600 - 2600

9.5 (10.1)

4.9 (5.3)

127 (137)

5

A

E 220 CDI

4

2143

125 kW (170 hp)/ 3000 - 4200

400 Nm/ 1400 - 2800

8.4 (8.6)

4.7 (5.2)

125 (134)

5

A

E 250 CDI

4

2143

150 kW (204 hp)/ 3800

500 Nm/ 1600 - 1800

7.5 (7.8)

4.8 (5.2)

128 (136)

5

A

E 250 CDI 4MATIC

4

2143

150 kW (204 hp)/ 388

500 Nm/ 1600 - 1800

7.9 (8.1)

5.5 (5.8)

143 (152)

5

A

E 300 BlueTEC

V6

2987

170 kW (231 hp)/ 3800

540 Nm/ 1550 - 2400

7.1 (7.4)

5.5 (5.7)

144 (152)

6

A

E 350 BlueTEC

V6

2987

185 kW (252 hp)/ 3600

620 Nm/ 1600 – 2400

6.6 (6.9)

5.5 (5.7)

144 (152)

6

A

E 350 BlueTEC 4MATIC

V6

2987

185 kW (252 hp)/ 3600

620 Nm/ 1600 - 2400

6.7 (7.0)

6.0 (6.4)

160 (170)

6

B

E 300 BlueTEC HYBRID

4

2143

150 kW (204 hp)/ 4200 Electric motor 19 kW (26 hp)

500 Nm/ 1600 – 1800 Electric motor 280 Nm

7.5 (7.8)

4.1 (4.4)

107 (116)

5

A+

 









Научете всичко! Бъдете първи!

Кликнете на бутона "Харесва ми"!

Затвори

facebook twitter rss linkedin Авто новини мобилна версия

БЮЛЕТИН НОВИНИ

Email: *


МАРКИ